kisahnya en. harry & cik rissa

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

December 29, 2010

. : Petua Hari Ini : Kuatkan Akar Rambut : .


hai semua. hari ini saya mahu kongsi satu petua ya. 2 pown klu ada sapa yang nk tahu la kan. ehem2. tajuk pown da menggambarkan isu sy kan. so kita mula. ditimbulkan isu ini disebabkan sy nie bukan la seorang yang teliti sgt dlm penjagaan 'rambut' nie kan. kalau nk diceritakan. satu hari saya akan sikat rambut sekali sahaja, 2 pown lepas mandi. pas 2 simpan baik2 sikat dalam bilik je. smpai sikat 2 pown xkenal dunia lua da. hahahha. nk dikatakan majoriti la bila tnya teman segadis dgn sy, pasti ada sikat dalam bag diorg. mesti punya la. klu sy harus la TIDAK kan. orang lain punya la nk sikat rambut 1oo kali sehari tp norissa cuma sekali. apa nk jadi la budak nie. teruk kan. huhu.

dan akibat kedegilan budak nie. rambut die pown da xterurus bagai nk gila. sampai satu tahap keluar ayat nie dari mulut mak die. ' ko nie da macam isteri kematian suami' ahahahha. pandai mak buat lawak. padahal betul da perumpamaan 2 kan utk anak dia nie. thank you mak. thank you. anak mak nie mmg mcm nie. hik2. ok. sambung balik. orang kata rambut gugur, berkelemumur, berminyak dan bersamaan dgnnya, semua berpunca dari akar rambut yang tidak sihat. maka dengan itu, sebaiknya kita merawat terlebih dahulu sebelum mengubati mahkota wanita ini. hehe :)

sudah tentunya petua ini khas utk sy yang sedang bermasalah dan ingin dikongsi dengan rakan-rakan taulan yang xtau lg berminat ke x nie dengar norissa mengarut. dengan semangat bekobar-kobar xtau datang dari mana. maka terbukalah kitab usang zaman kuno ini semula. cari cari dan cari lg. yeahhh ! sy sudah jmpa. tp jap eh. ada dua nie. awak pilih la yang mana satu suka. antara ini:-

(1) parut lobak merah dan perah airnya. basahkan kepala dengan perahan air lobak merah td dan urut perlahan-lahan selama 10 minit.

atau (@) :

(2) titik lima batang serai. selepas itu, campurkan selama dua gelas air dan rebus sehingga mendidih. sejukkan. sapukan air rebusan serai tadi di atas kepala sehingga mencecah akar rambut. amalkan setiap hari.

sy lebih suka lobak. sebab xde la seksa sgt nk g mencungkil tanah cari serai 2 kan. malas punya orang. hahahhah. awak. awak. dengar macam pelik je kan petua-petua nie. tp ini la petua org lama. mungkin ada khasiat disebalik tumbuhan tersebut. dulu2 punya cerita masa xde ubat-ubatan, ini lah biasa diorang guna. hanya tumbuhan-tumbuhan. sebabnya, bende nie je pown senang jmpa kt mana-mana. t sy try kaji ya apa khasiatnya. tggu entry yang akan datang. hehe. xsalah kalau kita mencuba. atau berkongsi pengetahuan dengan org lain yang bermasalah kan. dan juga saya rasa tidak akan ada masalah jika tahu jalan penyelesaiannya. jangan sampai baru kne tarik rambut ckt da putus sbb pasti akar rambut awak xcukup kuat. hehe. xpe wak. tggu da kuat nanti baru kita main tarik2 rambut k. bye ! :)

No comments:

Post a Comment

template